Hova vigyük a tárgyalópartnerünket üzletkötéskor?

A meggyőzési folyamat során nagy hangsúlyt kell fektetni az apró részletekre is. Könnyen gondolhatjuk, hogy az a legfontosabb, mit mondunk, hogyan beszélgetünk vagy milyen hatással vagyunk partnerünkre. Ez természetesen mind igaz is, de sokan elfelejtik, hogy a külsőségeken is sok múlik. Rengeteg olyan dolog van, melyeket könnyen alakíthatunk és változtathatunk, ha pedig ezeket tudatosan használjuk, sokkan könnyebb dolgunk lesz a meggyőzésben.

Ahogy a címben is látható, ebben a cikkünkben arról lesz szó, hogy egy tárgyalást, üzletkötést hol bonyolítsunk le.

Gondolja át, hogy Ön hova menne el szívesen tárgyalni, ha mondjuk egy éttermet kell választani.
Most gondolja át azt is, hogy Ön hova vinne valakit, ha tárgyalásról van szó, és egy éttermet, vagy kávézót kell választani.

Esetleg emlékezzen vissza, ha volt már ilyen típusú helyen egy üzletkötés miatt, akkor hova hívták, hol bonyolították ezt le?

Általában az emberek ilyenkor azokat a tényezőket gondolják át, hogy hol van a hely, milyen a környék, könnyen megközelíthető-e, milyen típusú (étterem, kávézó, bisztró stb.), lehet-e parkolni, milyen árakon dolgoznak stb.
Azt azonban nagyon kevesen veszik figyelembe, hogy milyen a hely belső tere, kialakítása.

A meggyőzési folyamat során Robert Cialdini és munkatársai azt figyelték meg, hogy a kísérletben résztvevők hogyan reagálnak a meggyőzési folyamatra különböző helyeken.
Arra a következtetésre jutottak, hogy azok, akiket a tárgyalás során egy nagy belmagasságú, szellős, világos helyre vittek- sokkal kreatívabban gondolkodtak, sokkal rugalmasabbak voltak, és könnyebben lehetett őket meggyőzni. ebben az esetben ugyanis a személy szabadabban érzi magát, könnyen át tudja gondolni a helyzetet, és saját maga is sokkal könnyebben talál érveket valami mellett.
Ezzel ellentétben azok az alanyok, akiknek az üzletkötés egy alacsony belmagasságú, sötétebb helyen történt- sokkal jobban feszengtek, kellemetlenül érezték magukat- ez pedig olyan hitet alakított ki bennünk, mintha valaki „sarokba akarná szorítani őket”. Így természetesen a meggyőzési folyamat sikeressége is csekély, és már a találkozó helyszíne miatt eleve hátránnyal indulunk.

Éppen ezért lényeges mindig jól átgondolni és megtervezni minden apró részletet, mert ilyen dolgok összességén is múlhat az, hogy például egy értékesítés mennyire lesz sikeres.

Ezért, hogyha egy tárgyalást vagy üzletkötést szervezünk, mindig inkább egy tágas, nagy belmagasságú, világos helyre vigyünk partnerünket és ne érezze azt, hogy mindenképp befolyásolni akarjuk vagy nem dönthet szabadon.

Csatlakozz a több ezer értékesítőhöz, akik sikeresen használják a technikáinkat!

Iratkozz fel az Instant Meggyőzés Klub várólistájára és megkapod a TOP5 meggyőzéstechnikát ajándékba!