Hogyan ösztönözzük gyors cselekvésre tárgyalópartnerünket?

Miért mondják el olyan sokszor a televíziós reklámablakban, hogy telefonáljunk most?
Miért mondják el többször a televíziós szavazások során, hogy milyen számra küldjünk SMS-t?
Miért mondják az utcán az ügynökök, hogy most adjunk nekik aprót, vagy most vegyük meg az általuk kínált terméket?
Miért van az, hogy az adományvonalak többségénél már elég felhívni egy egyszerű telefonszámot, és az rögtön a telefonszámlánkhoz írja az adott összeget? Még azt sem kell megadnunk, mennyivel szeretnénk támogatni az adott szervezetet.

Ezek általában egyszerűen és gyorsan teljesíthető kérések. Általában, ha személyes eladásról van szó, és időt kérünk, legtöbbször megfigyelhetjük, hogy nem hagyják, hogy átgondoljuk a vásárlást, vagy visszamenjünk. Gyakran tűnnek emiatt erőszakosnak és agresszívnek. De miért van ez?

Az emberek általában hajlamosak az impulzív cselekvésekre. Tudat alatt is, de szeretnek gyors döntéseket hozni, olyanokat, melyeken nem kell sokáig gondolkodni, nem kell érte bonyolult folyamatokon végigmenni.

Sokkal nehezebb lenne elérni az értékesítőnek a célját, ha megadna egy bizonyos időpontot, amikor meg lehet még vásárolni; vagy megadna egy honlapot, ahonnan a terméket meg lehet rendelni. Ez viszonylag nagy időbefektetéssel jár, és nem biztos, hogy a leendő vásárlónknak van is elég motivációja ahhoz, hogy ezeket végigcsinálja.

A telefonos elérhetőségeket is jól láthatóan, nagy betűkkel, más színnel kiemelve tüntetik fel a teleshop reklámokban. Ugyanis, ha keresni kell, akkor az emberek hajlamosak arra, hogy közben átgondolják, hogy valójában szükségük van-e egy adott termékre.
Kevesebbet is adakoznának, ha pl. egy honlapon kellene regisztrálni, bankkártya-adatokat megadni, és össezeget beállítani. Sokkal könnyebb, ha csak egy telefonszámot kell felhívni.

Hogyan alkalmazzuk ezt a meggyőzési folyamat során?

Konkrét, egyszerűen és gyorsan végrehajtható dolgot kérjünk leendő ügyfelünktől. Ne adjunk nekik bonyolult feladatokat, és lehetőleg ne adjunk rá lehetőséget, hogy azt mondja, jobban átgondolja vagy visszajön később.
Minél többet kell tenni az elérhető cél érdekében (ha nincs elegendő motivációja, akkor főleg), annál kisebb az esély rá, hogy végre fogja hajtani kérésünket. Ha időt adunk neki, és nem keressünk, akkor hiába várjuk, hogy ő hívjon vissza minket, valószínűleg nem fog.

forrás:
Weinschenk, S., A meggyőzés tudománya, HVG könyvek, 2015

Csatlakozz a több ezer értékesítőhöz, akik sikeresen használják a technikáinkat!

Iratkozz fel az Instant Meggyőzés Klub várólistájára és megkapod a TOP5 meggyőzéstechnikát ajándékba!