Ha ezt teszi az üzletkötőd, akarnak majd vásárolni az ügyfeleid
Azok az emberek, akik az étkezés során nagyobb hangsúlyt fordítanak az étel élvezetére, az ízekre illatokra, külsőségekre, jobban élvezik az életüket; mint azok, akik az étkezés során csak az éhségüket csillapítják- ez derül ki a UBC Sauder School of Business tanulmányából.
Yann Cornil, a kutatás vezetője szerint sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni a kampányok és reklámok során az étkezés élvezetének hangsúlyozására.
„Itt Észak-Amerikában egy olyan társadalomban élünk, ahol az ételt az új dohánynak tartják- és ez egy rossz megközelítés.” – mondja Cornil.
A kutatást végző szakemberek az étkezési élményt úgy határozták meg, mint ínyencnek (epicurean) lenni- azaz egy impulzust kielégíteni az étkezés során, nem pedig kizárólag az éhséget csökkenteni.
Az ínyencként meghatározott emberek jobb eredményeket értek el a vizsgálatban; nem volt szükségük nagy adagokra, és a testtömegindexük is normális eloszlású volt. Megállapították, hogy az „ínyencek” nem sztereotipizálnak és a társadalmi szintjük az oktatás életkor és jövedelem szintjén átlagosnak mondható.
„Ha megtanítjuk az embereket, hogy értékeljék az ételt az esztétikájuknak, szimbolikájának és gazdag ízének megfelelően, akkor az első harapásuk a legjobb, és nagyobb valószínűséggel kisebb adagokat választanak.” – mondja Yann Cornil
Több szektorban is segítséggel lehet a reklámra és értékesítésre a kutatás- ugyanis, ha a termék élvezete felől közelíti meg az adott terméket, úgy akár ennek alkalmazásával jobb eredményeket is képes lehet elérni az adott cég.