Ezzel az egyszerű technikával ötszörösére növelheted személyes eladásaid számát

Személyes eladás során az egyik legfontosabb szempont, hogy a másik fél megbízzon bennünk és azt lássa, hogy együttműködünk vele. Az ő igényeit akarjuk kielégíteni, nem pedig a saját jutalékunkat maximalizálni.

Mi lehet az a technika, amely egy kísérlet során ötszörös emelkedést hozott az üzletkötőknek?

Ez az imitáció vagy más néven tükrözés.

Az már tudományosan bizonyított, hogy a nonverbális közléseknek mekkora hatása van a kommunikációra nézve. Az azonban, hogy mennyire drámai hatást lehet vele elérni, az csak a gyakorlati kísérletek során bizonyosodott be igazán.

A gyakorlat során, amikor az üzletkötő tükrözte a másik fél gesztusait, nonverbális jeleit, a személyes eladások sikeressége jelentősen megnőtt.

A kutatást William W. Maddux, Elizabeth Mullen és Adam D. Galinsky vezetésével végezték Franciaországban és az Egyesült Államokban. A résztvevők összetétele 72 férfiből és 36 nőből állt, akik mind az MBA diákjai voltak. Ők különböző instrukciókat kaptak, miszerint csoportban vagy egyénileg is át kell venni a másik fél/ felek gesztusait, nonverbális jeleit a tárgyalások során- ezzel azt vizsgálták, mennyire hatásos a befolyásolás.
A kísérlet második felében pedig 44 férfin és 16 nőn mérték, hogy mennyire bíznak meg a tárgyalópartnerben, aki átvette a gesztusaikat- ezzel pedig azt figyelték meg, hogy az interperszonális bizalom mennyire befolyásolja a személyes eladás sikerességét.

A kísérletet végzők rájöttek, hogy ennek a valódi oka a bizalom. Az a fél, akinek a mozdulatait imitálták, bízott az értékesítőben- mindez azért történt, mert a hasonló gesztusokkal azt az érzetet keltették benne, hogy hasonlóak, közösek az érdekeik, bízhatnak egymásban.

A kutatók megjegyzik, a befolyásolt felek nem jöttek rá, hogy átveszik a nonverbális közléseiket vagy utánozzák őket- a hatások automatikusan, öntudatlanul következtek be.

Az eladásokban 12,5%-ról 67%-ra emelkedett a sikeres eladások száma, ami óriási eredmény.

A technika azért is kiváló, mert gyakorlatilag semmilyen előképzettséget vagy tudást nem igényel, némi gyakorlás után azonnal használható- mégis óriási emelkedést generál az eladások során.

Ezt bizonyítja az, hogy a kísérletet is olyan egyetemi hallgatókkal végezték, akik korábban ilyenben nem vettek részt, nem volt tapasztalatuk ilyen területen.

forrás: https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/mimicry.htm
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022103107000297
http://www.rogerdooley.com/ep-12-subconscious-selling-peter-mclaughlin
http://www.rogerdooley.com/ep-120-invisible-influence-jonah-berger

Maddux, W.W., Mullen, E., Galinsky A. D.: Journal of Experimental Social Psychology- Chameleons bake bigger pies and take bigger pieces: Strategic behavioral mimicry facilitates negotiation outcomes- Volume 44, Issue 2, March 2008, Pages 461-468

– INSEAD, Organisational Behaviour Area, Boulevard de Constance, 77305 Fontainebleau Cedex, France
– Stanford University, USA
– Northwestern University, USA

Csatlakozz a több ezer értékesítőhöz, akik sikeresen használják a technikáinkat!

Iratkozz fel az Instant Meggyőzés Klub várólistájára és megkapod a TOP5 meggyőzéstechnikát ajándékba!