Blog
Hogyan kerüljük el a vesztes döntéseket egy üzletkötés során?
Az American Broadcasting Company primetime-ért felelős alelnöke, Berry Diller 1973-ban a televíziós társaságok közül rekordösszeget, 3,3 millió USD-t fizetett ki egyetlen film közvetítési jogáért, a Poseidon katasztrófáért. Az érdekesség az üzletben, hogy Diller már...
Hogyan növeli az áru értékét egy érintés?
Vajon hogyan érhetjük el egy potenciális ügyfelünknél, hogy érzelmi kapcsolatot alakítson ki az eladott áruval, vagy akár szolgáltatással úgy, hogy még azt meg sem vásárolta? Joann Peck és Suzanne Su kutatók azt feltételezték, hogy egy áru értéke megnő attól, hogyha...
Hogyan győzzünk meg valakit elektronikusan?
Manapság, amikor már szinte minden elektronikusan működik, becslések szerint 850 millió céges e-mail címen naponta átlagosan 110 levelet küldünk és fogadunk. Ez a szám pedig folyamatosan növekszik. Az üzletágakban már ez a típusú kommunikáció az elsődleges, ráadásul...
Milyen változtatással tarthatjuk éberen ügyfeleink figyelmét?
Régi félelme az előadóknak, trénereknek, értékesítőknek az, hogy nem tudják fenntartani az ügyfelek figyelmét egy tárgyalás vagy üzletkötés során. Ezzel szemben emberek milliói várakoznak nap, mint nap, akár a boltban sorbanállás közben, akár a szolgáltatók...
16 rábeszélő stratégia – II. rész
Előző cikkünkben- amelyet, ha nem olvastatok, mindenképp azzal kezdjétek, ide kattintva! – megismerhettétek a meggyőzési stratégiák 8 alapvető trükkjét, melyet nem csak mi alkalmazhatunk, hanem biztosak lehetünk benne, hogy rajtunk is alkalmaznak. Rendkívül hasznosak...
16 meggyőzési stratégia – I. rész
Az előző cikkeinkből már kiderült, hogy az üzleti meggyőzésnek, rábeszélésnek számos útja van; ezerféleképpen próbálhatjuk meg tárgyalópartnerüknél elérni, hogy azt tegye, amit szeretnénk. Ezeket természetesen össze lehet gyűjteni, lehet kombinálni is és tesztelni;...
Az ígéret csapdája
Gyakran használunk olyan közhelyeket, mint például: „nem tartja be az ígéretét”, „megbízhatatlan”, „pedig a szavát adta, megígérte”. Ugye, ismerős? Ilyenkor általában a másikat hibáztatjuk, és okoljuk azért, hogy hiába ígért meg valamit, azt nem teljesítette. Ennek a...
Hogyan kérjünk úgy, hogy azt mindenki teljesítse?
Napunk nagy részét automatikus cselekedetekkel töltjük. Felkelünk reggel, elvégezzük a napi rutint, elindulunk, bezárjuk az ajtót, felszállunk a buszra, beszállunk a liftbe stb. Ezek a cselekvések, legalábbis ezek túlnyomó többsége automatikusan, rutinszerűen működik....
Hogyan tegyük emlékezetessé a tárgyalást?
Ha megpróbálunk megjegyezni egy nevet vagy telefonszámot és valami megzavarja a figyelmünket, akkor valószínűleg gyorsan el is felejtünk mindent, amit nem tudunk feljegyezni. Ennek az oka, hogy ezeket az információkat a munkamemóriánkban tároljuk, ami attól függ, hogy...
Hogyan nyerjük el az emberek bizalmát? A meggyőzés neurológiája
Számos kutatás bebizonyította már, hogyha azt szeretnénk, hogy valaki teljesítse a kéréseinket, az első és legfontosabb, hogy elnyerjük a bizalmát (Ramchurn 2004; Milliman Fugate 2013). De hogyan érhetjük el, hogy valaki megbízzon bennünk? Milyen meggyőzési...
A Nespresso titok – 2. rész
5 részes sorozatunkban a világhírű branddel, a Nespressoval foglalkozunk. Kifejtjük, hogy hogyan működik a meggyőzéstechnikája és hogyan használják az üzleti marketingfogásokat. Az előző részben azzal foglalkoztunk, hogy mitől válik egyedivé a Nespresso brand, és...
A Nespresso titok – 1. rész
Valószínűleg mindenki hallott már a Nespresso-ról, amely márka az utóbbi néhány évben olyan világhírnévre tett szert. De hogyan képes elérni azt egy vállalat, hogy abban a szektorban, amelyben gyárt vagy szolgáltat (jelen esetünkben egy kávék között) azonnal az a...
Mi a Nespresso sikerének a titka az üzleti meggyőzésben?
A Nespresso az utóbbi években a világ egyik legismertebb brandje lett, nincs olyan ember, aki ne hallott volna róla. Hamarosan egy cikkben elemezzük azokat a meggyőzési technikákat, amivel felépítette, és egyre népszerűbbé teszi a Nespresso nyújtotta...
4 éttermektől eltanulható apróság, ami sokat dob az üzleten
Az étterem egy igazi kincsesbánya egy kutatónak. Döntéselmélet, meggyőzéstechnika, szociálpszichológia és még sok tudomány terítéke várja a kutatókat egy jó lakomára. Az éhes kutató ezt hamar észre is veszi. Annak ellenére, hogy az emberek úgy hiszik, nem hatnak...
Hogyan győzzünk meg valakit metafora segítségével? Avagy Arisztotelész kedvenc technikája
Amikor azon gondolkodunk, hogyan győzzünk meg valakit, rendszerint valamilyen, rendkívül logikus érvelést próbálunk kigondolni. Valójában azonban - ahogy erre Dan Ariely is rávilágíti - az ember nem racionális lény, leginkább ösztönei, érzelmei vezérlik. (Ariely...
Hogyan győzzük meg az X, Y vagy a Z generáció tagjait?
A tárgyalástechnikában és meggyőzésben is nagy kihívást jelent az, hogy a régi technikák, régebben jól kitalált módszerek nem biztos, hogy működnek az X, Y vagy éppen a Z generáció tagjainál. Természetesen ez sem lehetetlen, erre is vannak kutatások, és erre is vannak...
Miért jó az üzleti reggeli?
Mire jó az üzleti reggeli? Miért menjünk el, vagy miért szervezzünk? Olyan lehetőségek rejlenek benne, amire nem is gondolnánk! A rádióinterjúban pedig elmondjuk, hogy mik ezek, és hogyan viselkedjünk egy ilyen eseményen!...
Hogyan használjuk a meggyőzéstechnikát egy randevún?
Az előző videóban egy kisebb technikai problémánk adódott, és egy másik téma került ki, azonban most itt az eredeti, javítva, a tökéletes randikról! Sokan kérdezik tőlünk, hogy a meggyőzéstechnika használható-e a magánéletben is, például egy randevún. Jó hírünk van,...