Minden vezető és előadó félelme, hogyha egy konferencián vagy bármilyen
nagyobb közönség előtt kell felszólalnia, akkor nehogy valami olyat mondjon,
ami nem szimpatikus a hallgatóság számára. Különösen igaz ez akkor, ha olyan
dologról kell beszélnie, amiről már előre tudja, hogy népszerűtlen lesz vele
vagy nem fogja osztani a többség a véleményét.

De hogyan lehet mégis megtörni az ellenállást, és elérni a saját céljainkat- hogyan tudjuk a saját hasznunkra fordítani a beszédet és eljutni oda, hogy mindenki egyetértsen velünk?

Ennek a meggyőzésnek egy egyszerű, könnyen gyakorolható taktikája van, és
szinte biztos, hogy sikert fogunk elérni, ha az alábbi követjük az alábbi
felsorolást:

1.
Helyeseljünk

Ne mondjuk rögtön ellent a közösség által előnyben részesített véleményeknek. Ez a meggyőzi folyamat eleje, ahol még nem szabad azonnal a tárgyra térni, mert elriasztjuk a hallgatóságot!
Először azt hozzuk szóba, ami nekik fontos, amiről tudjuk, hogy vágynak rá. Azaz helyeseljük, és erősítsük meg a véleményüket (Weinschenk, 2015)!

2. Alakítsunk
ki kognitív disszonanciát

Ennek legfontosabb része, hogy egy ún. kellemetlen érzést alakítsunk ki ügyfeleinkben, amely akkor alakul ki, amikor a saját véleményeik vagy érzéseik nincsenek összhangban egymással. Ha két ellentétes vélemény áll szemben bennünk, kénytelenek lesznek tenni valamit, hogy összhangba hozzák véleményük minden olyan pontját, amely nem áll szemben egymással (Weinschenk, 2015) .

3.
Kognitív disszonancia csökkentése

Ahogy az előző pontban is leírtuk, jelenleg még fennáll a kognitív disszonancia. Azaz, pont most, ezen a ponton kell összhangba hozni ügyfeleinknek a saját érzéseiket. Ebben pedig mi leszünk a segítségükre!
Azonnal mondani kell egy megoldást, mellyel nem csak csökkentjük a kognitív disszonanciát, hanem a mi javaslatunkat is tartalmazza egyben. Ha pedig meglátja az első megoldási javaslatot, el is fogja fogadni.
Ennek az ötletnek olyannak kell lennie, amely törli bennünk a disszonanciát, megoldást nyújt, és így el fogják fogadni azt, ami a mi eredeti tervünk. Ők pedig hálásak lesznek nekünk, ugyanis mi nyújtottunk megoldást a problémára (Weinschenk, 2015) !

forrás:
Weinschenk, S., A meggyőzés tudománya, HVG könyvek, 2015

Szeretné tudni, hogy az Ön cégénél milyen technikák hoznak több bevételt?

Megvizsgálom milyen technikák működnek az Ön cégénél, és az üzletkötők kihozzák a maximumot az értékesítésből!