5 részes sorozatunkban a világhírű branddel, a Nespressoval foglalkozunk. Kifejtjük, hogy hogyan működik a meggyőzéstechnikája és hogyan használják az üzleti marketingfogásokat. 

Az előző részben azzal foglalkoztunk, hogy mitől válik egyedivé a Nespresso brand, és hogyan érik el, hogy a kávé hallatán azonnal a Nespresso ugrik be. Ide kattintva el is olvashatod az 1. részt!

Most pedig nézzük a designt, mint meggyőzéstechnikai fogást!

A hatékony eladások egyik mozgatórugója a design. Nem mindegy az sem, hogy milyen designt használunk, a trendek általában évtizedenként változnak, más tetszik a ’90-es években, más a 2000-res években és más ma.

A 2010-es évek legnépszerűbb hulláma a minimál design. Az emberek imádják az egyszerű dolgokat, mind kinézetben, mind használatban.

Ennek a háttere többek között az lehet, hogy a ’90-es és 2000-res évek hatalmas technológiai robbanása, az új funkciók megjelenése, az online jelenlét megerősödése egy olyan technikai közeget hozott létre, amelyben minden termékhez rengeteg funkció tartozik, nagyon sok dolog beállítható rajta, nagyon sok tevékenységet végezhetünk rajta.

Ez hatalmas siker volt, azonban nem tartott sokáig.

Ennek egyszerű pszichológiai háttere van. A fogyasztók nem szeretik az állandó kognitív megterhelést. Ha pedig valami minél bonyolultabb, minél több olyan funkciója van, melyet nehezen tudunk használni, annál kevésbé lesz ma vonzó a fogyasztók körében.

Ezt ismerte fel jól a Nespresso, és olyan kávégépeket terveztek, melyek amellett, hogy technikailag is hozzák az elvárt szintet, egyszerűek- mind kinézetben, mind pedig használatban. Letisztult design, kevés gomb, kevés díszítőelem, kevés funkció. Kávét főz. Azt tudja, amit tudnia kell.

A kávé elkészítéséhez mindössze egyetlen gombot kell megnyomni, és kb. fél perc alatt készíti el a kávét- úgy, hogy nekünk semmilyen későbbi teendőnk nincs vele. Nem kell betöltenünk a kávéőrleményt, nem lesz koszos a kezünk, nem kell ürítenünk a zaccot. Apró, de mégis fontos lépések ezek, főleg, mert így egy olyan érzést alakít ki a fogyasztóban, mintha egy kávézóban kapná meg az italt- és ezt a fogalmi keretet is reprezentálja.

A fogalmi keretek reprezentálása egyébként azért borzasztóan fontos, mert közel sem mindegy, hogy mire asszociál a leendő vásárlónk. Ezekkel a lépésekkel képesek voltak azt elérni, hogy a fogyasztónak eszébe se jussanak azok az elemek, amikor felbontja a kávéőrleményt, ami éppen kiszóródik, túl kicsi neki a kanál, vagy ahogy ki kell üríteni a szemetesbe zaccot a forró gépből- közben pedig megégeti a kezét, vagy kávé csöpög mindenhova.

A kávékapszulák kinézete is ugyanolyan egyszerű, mindegyik ugyanolyan dobozban van, egyszerű téglalap alakú, kevés, csak a legfontosabb információkkal. Egyedül a színekben különböznek az egyes fajták.

Ezen felül persze a kiegészítők is ugyanezen az elv alapján vannak legyártva. A poharaktól kezdve egészen a keverőpálcáig.

A márkanév

A márka neve is ugyanezt az elvet képviseli, egy egyszerű összeolvadással hozták létre, így rögtön tudjuk, hogy ki gyártja, és hogy kávéról szó. A kreatív design szintén minimális, egyszerű betűtípust használ, nem kombinálja a színeket, formákat. Feketét és fehéret használ, ezzel nem zavarja meg a fogyasztót.

Az üzlet

Az ún. Nespresso Boutique szintén minimál berendezés, csak egyszerű színeket és formákat használnak, emellett mégis az eleganciát tükrözi, ami a célcsoport meghatározásánál lényeges; mivel itt elég széles az a réteg, amit el szeretnének érni, így talán az egyszerűség az, amivel ezt a legjobban tudják kivitelezni.

##Útravaló a cégedhez##

Akár terméket gyártasz, szolgáltatást közvetítesz, mindig törekedj arra, hogy a design- amely megjelenik a reklámban, márkanévben, üzletkialakításban, weboldalon- tehát gyakorlatilag mindenhol; egyszerű, jól áttekinthető, érthető legyen. Ne okozzon ezek felismerése kognitív megterhelést a potenciális ügyfeledben, különben hamarosan csak ex-potenciális ügyfélként beszélhetsz majd róla! 

A következő részben a vállalat értékesítési stratégiát elemezzük!