Valószínűleg mindenki hallott már a Nespresso-ról, amely márka az utóbbi néhány évben olyan világhírnévre tett szert. De hogyan képes elérni azt egy vállalat, hogy abban a szektorban, amelyben gyárt vagy szolgáltat (jelen esetünkben egy kávék között) azonnal az a bizonyos brand jusson a fogyasztó eszébe? Hogy sikerült bejutnia a legtöbb fogyasztó agyába ilyen hamar és ilyen észrevétlenül?

A következő 5 részes sorozatban ennek járok utána: milyen meggyőzési technikákat használt és hogyan.

A legegyértelműbb válasz rögtön az lehet, hogy pénz. Természetesen pénz is szükséges hozzá, de ez korántsem elég. Lehet akármennyi tőkéje egy vállalatnak, ha a marketingje, a kommunikációja nem hatékony, és nem alkalmaz megfelelő meggyőzéstechnikát az üzleti tevékenysége során, akkor csak kidobja az ablakon.

Nézzük a  technikát, amelyek kézzel foghatók, és mi mégsem biztos, hogy észrevesszük őket.

1. Egyedi

Ha találkozunk a Nespressoval, mint branddel, gyakorlatilag bárhol (reklám, kávé, bolt, kávéfőző stb.) azt látjuk, hogy más, mint a többi.

Nagyon sok vég van, amely kávét gyárt, sőt, nagyon sok cég van, amelyek remek kávét gyártanak. De mind gyakorlatilag ugyanolyanok. Nem emelkedik ki sem a reklámjuk, sem a kommunikációjuk, sem a meggyőzéstechnikájuk.

Finom kávét gyártanak. Természetesen ez alapvetés egy olyan vállalatnál, amely egy ilyen szektoran tevékenykedik. De valahogy el kell jutni addig, hogy a leendő ügyfél megkóstolja, megvegye, majd rá is szokjon a kávéra. (És ide nem elég egy kóstoló, mert lássuk be, kávé és kávé között vannak különbségek, de nem akkora szakadékok, hogy egy kávéval ki tudjuk emelkedni a mezőnyből, ide több kell.)

És hogyan lehet többet adni? Úgy, hogy kiemelkedünk a versenytársak és a „mi kávénk a legjobb” bűvköréből.

A Nespresso kapszulás kávékat gyárt. Igen, és ezzel ki is emelkedik az őrölt kávék közül, mert valami új. És ez mind igaz is, mert ami új, arról azt gondolja a fogyasztó, hogy modern, jobb, újabb fejlesztés, sok kísérletezés által jött létre, és felülmúlja a „régit”. Ha valamire rá tudjuk aggatni az „új” jelzőt, az már egy lépés a siker felé.

Dehát felmerül a kérdés, hogy mások is gyártanak kapszulás kávét, sőt kávéfőzőt is, akkor velük mi a helyzet?

Legyünk őszinték, ha a „kapszulás kávé” kifejezést halljuk, mi jut eszünkbe először? Nagyon valószínű, hogy nem a Cafissimo, Cremesso vagy a Senseo. (Ők egyébként sokkal inkább már csak követők, és nem alkalmaznak eltérő technikát; nagyjából a befolyásolási technikájuk megegyezik a Nespressoval, ami talán az egyik legfőbb és legnagyobb hiba. Tény, hogy a helyzetük nehezebb, azonban ugyanarra a hullámra felülni miközben a másik sokkal előrébb jár, teljesen felesleges. Csak eltérő vagy akár teljesen szembenálló technikával érdemes ilyenkor próbálkozni, különben zsákutcába jutottunk.)

A fentebb látható hirdetés egy másik kapszulás kávét gyártó vállalat reklámja…Mindenki döntse el maga, hogy tetszik-e neki.

És itt jön a képbe, hogy nem elég már, ha új valami, ki kell emelkednie a mezőnyből, és a reklámzajból.
A Nespresso egyik legfőbb sikere, hogy mindent másképpen csinál, mint a szektorban tevékenykedő cégek. Tényleg mindent.

##Útravaló a cégedhez##

Ez azért kulcsfontosságú a Te cégednél is, mert az ügyfelek agya az alapján dönt, az alapján választ ahol úgy látja, hogy energiát tud spórolni. Minél jobban elkülönül egy cég, szolgáltatás, vagy termék a másiktól, annál könnyebb az agynak választania. Ha a terméked fejlesztésén nem tudsz változtatni, akkor fejlessz a “körítésen” azaz a tálaláson és a hozzá tartozó szolgáltatáson.

A következő részben a designnal, mint meggyőzéstechnikai fogással fogunk foglalkozni. Hamarosan jelentkezem! 🙂

Addig is nézd meg a velem készült riportokat, interjúkat: https://meggyozes.hu/media-es-kozszereples/