fbpx

Blog

Milyen a meggyőző termékfotó?

Milyen a meggyőző termékfotó?

Egy meggyőző termékfotó többet mond ezer szónál - ez különösen igaz az online vásárlások esetében. A vásárlók ugyanis nem tudják előre megérinteni és megnézni a terméket, így a vonzó és jól elkészített termékfotók segítenek nekik abban, hogy jobban megértsék a termék...

bővebben
Egy “miért” elég a meggyőzéshez?

Egy “miért” elég a meggyőzéshez?

A meggyőzés egyik leghatékonyabb módja az, ha elérjük, hogy a meggyőzni kívánt személy saját magát győzze meg. Ez elsőre rendkívül nehéz feladatnak hangzik, de a valóságban ennél jóval egyszerűbb! Vegyük alapul egy étterem példáját, amely egy nagyon egyszerű trükköt...

bővebben
A színek is lehetnek a meggyőzés eszközei?

A színek is lehetnek a meggyőzés eszközei?

A színpszichológia egy viszonylag új, jelenleg fejlődés előtt álló kutatási terület. Azt ugyanakkor már számos kutatás igazolta, hogy a színek befolyásolják a hangulatunkat, érzéseinket, viselkedésünket. Lássunk ezek közül néhányat! Rema Amawi és Michael Murdoch...

bővebben
Létezik döntési fáradtság?

Létezik döntési fáradtság?

A széles választék rengeteg lehetőséget jelent. Ha szeretnénk venni egy csokit, elképesztően nagy kínálatot találunk a szupermarketek polcain. Melyik legyen?  A mogyorós vagy a mandulás? Ha mogyorós, akkor a tört vagy az egész mogyorós? …esetleg a nugát krémes?   A...

bővebben
A papír alapú reklámok jobban megdolgoztatják az agyat?

A papír alapú reklámok jobban megdolgoztatják az agyat?

Évekkel ezelőtt "temetni kezdték" a Gutenberg-galaxist - ahogy az e-mail marketinget is. A papír drágul, az előállítás nehezebb, így a könyvek és általában a papír alapú kiadványok is egyre többe kerülnek. És mégis… piacon vannak folyóiratok, könyvek és magazinok....

bővebben
Az agyunk jelzi, hogy mi tetszik nekünk és mi nem?

Az agyunk jelzi, hogy mi tetszik nekünk és mi nem?

Hogyan tudjuk rögzíteni a kellemes vásárlói élményeket? Hogyan tudjuk előre befolyásolni vásárlóink, ügyfeleink hangulatát vagy akár kitalálni a gondolataikat?Fontos kérdések... Mi tetszik nekünk? Az agy sok-sok tudatalatti folyamattal jelzi számunkra, hogy mi tetszik...

bővebben
Képes lehet embereket meggyőzni egy gép?

Képes lehet embereket meggyőzni egy gép?

Emberek közötti meggyőzésről már sokat beszéltem itt a blogon. De mi a helyzet, amikor a kapcsolat egyik szereplője ember, a másik pedig gép?   Ember és gép "kapcsolata" Clifford Nass, a Stanford Egyetem kutatója vizsgálta az ember és gép kapcsolatát. Nass abból...

bővebben
Mit tesz az agyunkkal egy jó történet?

Mit tesz az agyunkkal egy jó történet?

“Hol volt, hol nem volt”-tól “Boldogan éltek, míg meg nem”-ig gondolkodunk. A narratívák iránti vágy hihetetlenül ősi ösztön az emberben. Evolúciós előnyt jelent, ha képesek vagyunk mások elbeszéléséből megtanulni, hogy valami veszélyes és a jövőben el kell kerülni....

bővebben
Mi lehet a legfontosabb kapcsolat két ember között ?

Mi lehet a legfontosabb kapcsolat két ember között ?

Önök szerint mi a legfontosabb kapcsolat két ember között, ami a legnagyobb kihatással is van ránk?  Ha arra tippeltek, hogy az anya-gyermek kapcsolat, tévedtek. Nem is a barátság…   Frank Luntz, amerikai kommunikációs tanácsadó és kutató szerint a...

bővebben
Miért vevő az agyunk az újra?

Miért vevő az agyunk az újra?

2008-ban Bianca Wittmann - akkor még a University College of London kognitív neurotudományok PhD-s hallgatója volt, a Telegraph-ban publikálta ezen témában végzett alapkísérletének eredményét.  Wittmann a kísérletben résztvevők agyát fMRI-vel, azaz funkcionális...

bővebben
Az emberi kommunikáció csodákra képes

Az emberi kommunikáció csodákra képes

Az emberi kommunikáció csodákra képes. Az ember társas lény - így zsigeri igénye a kapcsolódás, aminek az egyik alapja a beszéd. Legyen bármilyen környezet, emberként megpróbálunk egymással beszélgetni, ezzel bizalmat kiépíteni és kvázi a túlélő ösztönünket...

bővebben
Használd ki a közösség erejét!

Használd ki a közösség erejét!

Az emberi kommunikáció csodákra képes. Az ember társas lény - így zsigeri igénye a kapcsolódás, aminek az egyik alapja a beszéd. Legyen bármilyen környezet, emberként megpróbálunk egymással beszélgetni, ezzel bizalmat kiépíteni és kvázi a túlélő ösztönünket...

bővebben

Hogyan tudja a meggyőzés tudománya segíteni egy HR vezető munkáját? Mi a különbség a meggyőzés, a befolyásolás és a manipuláció között? Kikerülhető-e egyáltalán a befolyásolás, vagy tudat alatt mindig ehhez folyamodunk? És ha már használjuk a vállalati interakciókban...

bővebben
Merre tart a B2B értékesítés?

Merre tart a B2B értékesítés?

Nemrégiben olvastam a McKinsey egyik elemzését a B2B értékesítés jövőjéről, - és mivel számos dologban megleptek az adatok-  gondoltam megosztom az összefoglalásomat az olvasókkal. Most kivételesen nem egy technikát vizsgálunk meg közösen, hanem egy szektort...

bővebben