Blog
Milyen a meggyőző termékfotó?
Egy meggyőző termékfotó többet mond ezer szónál - ez különösen igaz az online vásárlások esetében. A vásárlók ugyanis nem tudják előre megérinteni és megnézni a terméket, így a vonzó és jól elkészített termékfotók segítenek nekik abban, hogy jobban megértsék a termék...
Egy “miért” elég a meggyőzéshez?
A meggyőzés egyik leghatékonyabb módja az, ha elérjük, hogy a meggyőzni kívánt személy saját magát győzze meg. Ez elsőre rendkívül nehéz feladatnak hangzik, de a valóságban ennél jóval egyszerűbb! Vegyük alapul egy étterem példáját, amely egy nagyon egyszerű trükköt...
A színek is lehetnek a meggyőzés eszközei?
A színpszichológia egy viszonylag új, jelenleg fejlődés előtt álló kutatási terület. Azt ugyanakkor már számos kutatás igazolta, hogy a színek befolyásolják a hangulatunkat, érzéseinket, viselkedésünket. Lássunk ezek közül néhányat! Rema Amawi és Michael Murdoch...
Létezik döntési fáradtság?
A széles választék rengeteg lehetőséget jelent. Ha szeretnénk venni egy csokit, elképesztően nagy kínálatot találunk a szupermarketek polcain. Melyik legyen? A mogyorós vagy a mandulás? Ha mogyorós, akkor a tört vagy az egész mogyorós? …esetleg a nugát krémes? A...
A papír alapú reklámok jobban megdolgoztatják az agyat?
Évekkel ezelőtt "temetni kezdték" a Gutenberg-galaxist - ahogy az e-mail marketinget is. A papír drágul, az előállítás nehezebb, így a könyvek és általában a papír alapú kiadványok is egyre többe kerülnek. És mégis… piacon vannak folyóiratok, könyvek és magazinok....
Az agyunk jelzi, hogy mi tetszik nekünk és mi nem?
Hogyan tudjuk rögzíteni a kellemes vásárlói élményeket? Hogyan tudjuk előre befolyásolni vásárlóink, ügyfeleink hangulatát vagy akár kitalálni a gondolataikat?Fontos kérdések... Mi tetszik nekünk? Az agy sok-sok tudatalatti folyamattal jelzi számunkra, hogy mi tetszik...
Képes lehet embereket meggyőzni egy gép?
Emberek közötti meggyőzésről már sokat beszéltem itt a blogon. De mi a helyzet, amikor a kapcsolat egyik szereplője ember, a másik pedig gép? Ember és gép "kapcsolata" Clifford Nass, a Stanford Egyetem kutatója vizsgálta az ember és gép kapcsolatát. Nass abból...
Mit tesz az agyunkkal egy jó történet?
“Hol volt, hol nem volt”-tól “Boldogan éltek, míg meg nem”-ig gondolkodunk. A narratívák iránti vágy hihetetlenül ősi ösztön az emberben. Evolúciós előnyt jelent, ha képesek vagyunk mások elbeszéléséből megtanulni, hogy valami veszélyes és a jövőben el kell kerülni....
Mi lehet a legfontosabb kapcsolat két ember között ?
Önök szerint mi a legfontosabb kapcsolat két ember között, ami a legnagyobb kihatással is van ránk? Ha arra tippeltek, hogy az anya-gyermek kapcsolat, tévedtek. Nem is a barátság… Frank Luntz, amerikai kommunikációs tanácsadó és kutató szerint a...
Ha nagyobb erőfeszítés árán érünk el valamit, akkor jobban becsüljük?
Gyakori megfigyelés, hogy azok a fogyasztók, akik sok akadályon (fáradságos dolgon) mennek keresztül, mire megszereznek, vagy elérnek valamit, hajlamosak a megszerzett dolgot többre értékelni, mint azok, akik ugyan azt kevesebb erőfeszítés árán kapták meg. Azok a...
Miért vevő az agyunk az újra?
2008-ban Bianca Wittmann - akkor még a University College of London kognitív neurotudományok PhD-s hallgatója volt, a Telegraph-ban publikálta ezen témában végzett alapkísérletének eredményét. Wittmann a kísérletben résztvevők agyát fMRI-vel, azaz funkcionális...
Az emberi kommunikáció csodákra képes
Az emberi kommunikáció csodákra képes. Az ember társas lény - így zsigeri igénye a kapcsolódás, aminek az egyik alapja a beszéd. Legyen bármilyen környezet, emberként megpróbálunk egymással beszélgetni, ezzel bizalmat kiépíteni és kvázi a túlélő ösztönünket...
Használd ki a közösség erejét!
Az emberi kommunikáció csodákra képes. Az ember társas lény - így zsigeri igénye a kapcsolódás, aminek az egyik alapja a beszéd. Legyen bármilyen környezet, emberként megpróbálunk egymással beszélgetni, ezzel bizalmat kiépíteni és kvázi a túlélő ösztönünket...
Meggyőzés vagy manipuláció? A RE:FACT című műsornak voltam a vendége (A beszélgetés néhány kulcs gondolata)
A közösség ereje sokak számára egyfajta mesevilág. Vannak, akik nem meseként gondolnak erre, hanem kihasználják. Kevin Kelly, a Wired magazin egykori főszerkesztője is ilyen ember. 2008-ban áll elő az 1000 valódi rajongó elméletével. A publikáció lényege annyi, hogy...
“Priming”, a kivédhetetlen befolyásolási technika az értékesítésben
“Bogarat ültetett a fülembe” - szoktuk mondani, ha valaki olyan gondolatot, ötletet ad át nekünk, ami azután, némi késleltetéssel elkezd minket foglalkoztatni. Sokban hasonló, viszont sokkal kifinomultabb befolyásolási technika a priming (magyarul a kicsit furcsán...
Hogyan tudja a meggyőzés tudománya segíteni egy HR vezető munkáját? Mi a különbség a meggyőzés, a befolyásolás és a manipuláció között? Kikerülhető-e egyáltalán a befolyásolás, vagy tudat alatt mindig ehhez folyamodunk? És ha már használjuk a vállalati interakciókban...
Merre tart a B2B értékesítés?
Nemrégiben olvastam a McKinsey egyik elemzését a B2B értékesítés jövőjéről, - és mivel számos dologban megleptek az adatok- gondoltam megosztom az összefoglalásomat az olvasókkal. Most kivételesen nem egy technikát vizsgálunk meg közösen, hanem egy szektort...
Miért nem használják az értékesítők a megtanult technikákat?
“Vagyonokat költünk az értékesítők képzésére, de leperegnek róluk a drága tréningeken megtanított értékesítési technikák” - panaszolják gyakran a kereskedelmi vezetők. A probléma érthető és jól ismert. Ha az értékesítők egy olyan eszközt kapnak a kezükbe, aminek...