Blog
A járványtagadás okai – A meggyőzés harca COVID-dal (Rádió interjú)
Bár egyre látványosabban lángol fel a koronavírus-járvány második hulláma, egyre többen vannak azok is, akik szerint a járvány csupán átverés, felfújt lufi – vagy egyenesen tagadják még a létezését is. A közösségi oldalakat mémek, csoportok árasztják el, és a...
Meggyőzés tudatalatti technikák használatával – A pénz és az árazás ereje
Már többször írtam róla, hogy gondolkodásunk messze nem olyan racionális, mint ahogy hinni szeretnénk. Cselekedeteinket, döntéseinket jelentős mértékben a tudatalattink irányítja, ez pedig számos torzuláshoz (bias) vezet. Ezeknek a torzulásoknak a felismerése, a...
A Portfolio.hu kérdezte Dr. Újszászi Bogár Lászlót, arról hogyan lehet meggyőzni a fiatal generációt az öngondoskodásról
Forrás:https://www.portfolio.hu/befektetes/20201103/az-agyunk-is-vedekezik-a-koronavirus-ellen-de-jo-ez-nekunk-455544Az emberi pszichének van egy érdekes reakciója a félelemre, a pánikra, mégpedig az, hogy a bajt lekicsinyíti, sok esetben annak létezését is letagadja....
Sales a nehéz időkben – add el a pozíciót a meggyőzés tudományos eszközeivel – Vendégelőadó lesz Dr. Újszászi Bogár László HRFesten 2020-on!
Néhány szó a rendezvényről Vár Magyarország első teljes értékű online HR-fesztiválja, a HR Fest - A HR Festnek aktív résztvevője leszel online is: üzleti „rapidrandikon” ismerkedhetsz a HR szerelmeseivel, kedvedre kalandozhatsz a nagyszínpad, a szekciótermek,...
Az RTL Klub Fókusz című műsorába hívtak meg ismét nyilatkozni: Miért nő a vírustagadók száma Magyarországon?
https://www.youtube.com/watch?v=iwoFKzp1QzE
Meggyőzhetőek a vírusszkeptikusok? – erről kérdeztek az RTL KLUB Reggeli című műsorában
Hiába az elmúlt hónapok tapasztalata, a tudományos világ számos figyelmeztetése, több ezer ember halála, sokan még mindig szkeptikusok nem csak a vírussal, de a maszkhasználat, kézfertőtlenítés, és a távolságtartás fontosságával is. De vajon meggyőzhetők a...
A HVG kérdezett arról, hogyan lehetne, és időnként miért lehetetlen rávenni az embereket arra, hogy fenntarthatóbban éljenek.
Miért természetes reakció a klímatagadás? Miért nem hat meg minket, hogy a Föld jövője a tét? Újszászi Bogár Lászlóval, a Budapesti Corvinus Egyetem oktatójával, meggyőzés és befolyásolástechnikai szakértővel beszélgettünk arról, hogyan lehetne, és időnként miért...
A 24.hu kérdezett arról, hogy miben tud segíteni a meggyőzéstechnika tudománya a COVID idején
https://24.hu/tudomany/2020/09/02/no-virus-jarvanytagadok-szama-magyarorszag-koronavirus-covid-19-kommunikacio/ „Az agyunkat másodpercenként több mint 40 milliárd információ éri, amiből 40 az, ami tudatos. Ráadásul a döntéseink 90-95% érzelmi alapú, mégis a...
3 új meggyőzési technika értékesítőknek
Robert Cialdini és más híres szerzők munkájának köszönhetően a tudomány rengeteg eszközt és módszert tud az értékesítők rendelkezésére bocsátani. Manapság már azok az értékesítők, akik egész napjukat a vevők (vagy lehetséges vevők) meggyőzésével töltik, biztosan...
Ragaszkodik az ügyfél a régi dolgokhoz? Így változtasd meg!
Miért ragaszkodik a régi rossz dologhoz az ügyfél vagy éppen a beosztottak? És ezt, hogyan lehet a meggyőzéstechnikával megváltoztatni? Bevezetés: Számtalan könyvben lehet arról olvasni, hogy a döntéseink jelentős többsége tudat alatt megy végbe. Viszont kevés...
Miért meggyőzőek az álhírek? – Interjú a Fókuszban Dr. Újszászi Bogár Lászlóval
Dr. Újszászi Bogár Lászó a koronavírussal kapcsolatos álhírek meggyőzőerejéről beszélt a Fókusz legutóbbi adásában.
Csináld ezt, hogy a vevő úgy döntsön, ahogy te szeretnéd!
1982-ben egy Elliot nevű páciensnek tumor nőtt az agyába (orbitofrontal cortex), ami bár zátonyra futtatta az élete hátralévő részét, fontos felfedezést hozott a tudománynak. A daganat előtt Elliot egy sikeres könyvelő volt, saját házzal, feleséggel és...
Milyen technikával tudod elérni, hogy az ügyfél úgy érezze, hogy a Te terméked kell neki
Az értékesítés során rendkívüli jelentősége van annak, hogy milyen érzéseket keltünk vevőjelöltben. A kellemes, pozitív érzetek és gondolatok nagyban segíthetnek minket az eladásban, ezért érdemes figyelmet fordítani arra, hogy megteremtsük a pozitív kedélyállapotot...
Ezért hiúsul meg az üzleted, ha túl sokat akarsz nyerni! – Irracionális döntések az üzleti életben
Az üzletnek az egyik nyilvánvaló célja az, hogy nyerjünk rajta, azonban sok helyről lehet hallani, hogy az értékesítés során törekedjünk a “win-win” szituációra (az a helyzet, amikor mindkét fél nyer az üzleten). De miért olyan fontos ez?Egy különleges, ultimátum...
Így érd el, hogy a vevő téged válaszon a konkurencia helyett!
Valószínűleg mindnyájunkkal megtörtént már, hogy hallottunk egy dalt, amely első hallásra nem fogott meg, de miután többször meghallgattuk, nagyon megtetszett. A jelenség jól példázza azt a pszichológiai hatást, amelyet egyszerű expozíciós hatásnak...
Így bánj a “túl okos” vevőkkel…
Minden értékesítő találkozott már olyan vevővel, aki mindent jobban tud, akadékoskodik és ellehetetleníti az értékesítés folyamatát. De miért viselkednek így egyes potenciális ügyfelek? És hogyan lehet őket kezelni? Nos, a viselkedésnek több oka is lehet....
Érzelem és logika: így befolyásoljuk a vevő döntését
Az, ahogyan az ember saját magát figyeli meg, illetve ahogyan a külvilágot szemléli nagyban eltér egymástól.Azt hisszük tisztában vagyunk azzal milyenek vagyunk, hogyan hozunk döntést, és hogy a jövőbeli szituációkban hogyan fogunk viselkedni, ám sajnos - ahogy ezt...
Hogyan kezeljük a vevő problémáját?
Csak akkor beszélhetünk eladásról, ha egy felmerülő problémára egy tényleges megoldást tudunk kínálni.A vevő problémája tehát hatalmas jelentőséggel bír - ezzel együtt pedig az is, hogy hogyan ismerjük fel és kezeljük azt. Maga a vevő is többféleképpen állhat a saját...